GARANTIEBELEID – YESFATBIKE.NL

Artikel 1 – Algemeen

Dit garantiebeleid is van toepassing op alle overeenkomsten tussen Yes Trendz, handelend onder de naam Yesfatbike, en de klant.
Onder “klant” wordt verstaan: iedere natuurlijke of rechtspersoon die een product heeft aangeschaft via www.yesfatbike.nl, ongeacht de wijze van aankoop.

Dit garantiebeleid vormt een aanvulling op de wettelijke consumentenrechten en doet daar geen afbreuk aan.


Yesfatbike behoudt zich het recht voor om garantieaanvragen te beoordelen en te bepalen of deze binnen de gestelde voorwaarden vallen.

Artikel 2 – Garantietermijn

  • Op de accu en alle bewegende onderdelen van de fatbike geldt een garantietermijn van 1 jaar.
  • Op het frame van de fatbike geldt een garantietermijn van 3 jaar.
  • De garantietermijn gaat in op de datum van levering aan de klant.
  • Wanneer een onderdeel wordt vervangen, blijft de oorspronkelijke garantietermijn ongewijzigd van kracht.
  • De garantie geldt uitsluitend voor de eerste eigenaar en is niet overdraagbaar.
  • Onderdelen die onder normale slijtage vallen – waaronder maar niet beperkt tot banden, remblokken, kettingen, kabels, verlichting, tandwielen, lagers en trapsensoren – vallen niet onder de garantie.

Artikel 3 – Uitsluitingen en Beperkingen

De garantie vervalt geheel of gedeeltelijk wanneer het defect is veroorzaakt door één of meerdere van de volgende omstandigheden:

  • Onjuist, onzorgvuldig of onoordeelkundig gebruik, montage of onderhoud.
  • Wijzigingen, reparaties of vervangingen die niet door of namens Yesfatbike zijn uitgevoerd.
  • Gebruik van niet-originele onderdelen, accessoires of software.
  • Schade veroorzaakt door externe factoren zoals water, zand, vorst, zout, hitte, brand, botsingen of vallen.
  • Overbelasting, stunts, sprongen of gebruik buiten normale rijomstandigheden.
  • Elektrische aanpassingen, zoals opvoeren boven 25 km/u of het plaatsen van gashendels die boven 6 km/u ondersteunen.
  • Normale slijtage of esthetische schade (zoals krassen, verkleuring of roestvorming) die geen invloed heeft op de werking.

Yesfatbike behoudt zich het recht voor te bepalen of een defect onder bovenstaande uitsluitingen valt.

Artikel 4 – Garantieprocedure

Een garantieclaim dient door de klant te worden ingediend binnen de geldende garantietermijn via het officiële kanaal:
📧 info@yesfatbike.nl  

De klant dient:

  • Het probleem duidelijk te omschrijven;
  • Bewijsstukken zoals foto’s en/of videomateriaal bij te voegen waarop het defect zichtbaar is.

Zonder voldoende documentatie kan de claim niet in behandeling worden genomen.
Yesfatbike kan verzoeken om:

  • Aanvullende informatie;
  • Het defecte onderdeel of product ter beoordeling op te sturen;
  • De fiets aan te leveren op een door Yesfatbike aangewezen locatie.

Na beoordeling beslist Yesfatbike naar eigen inzicht of herstel, vervanging of (gedeeltelijke) creditering plaatsvindt.
Er kan geen aanspraak worden gemaakt op onmiddellijke vervanging of restitutie.
Herstel of vervanging geschiedt uitsluitend indien dit technisch en economisch verantwoord is.

Artikel 5 – Verzendkosten en Transport

  • De verzendkosten voor het retour sturen van producten of onderdelen zijn in eerste instantie voor rekening van de klant.
  • Indien de garantieclaim gegrond blijkt, kan Yesfatbike besluiten redelijke verzendkosten achteraf te vergoeden.
  • De klant is verantwoordelijk voor een deugdelijke verpakking om transportschade te voorkomen.
  • Yesfatbike is niet aansprakelijk voor schade ontstaan tijdens transport naar haar vestiging.
  • Reparaties of vervangingen worden niet op locatie uitgevoerd.

Artikel 6 – Onderzoek en Kosten

Indien na technisch onderzoek blijkt dat het defect niet onder de garantie valt, worden onderzoekskosten en verzendkosten aan de klant doorbelast.


Yesfatbike informeert de klant vooraf over eventuele kosten voordat werkzaamheden plaatsvinden.


Indien de klant geen toestemming geeft voor herstel buiten garantie, wordt het product ongerepareerd geretourneerd tegen vergoeding van de verzendkosten.

Artikel 7 – Waardevermindering en Aansprakelijkheid

Indien een geretourneerd product schade vertoont of gebruikssporen bevat die niet samenhangen met het gemelde defect, behoudt Yesfatbike zich het recht voor een redelijke waardevermindering toe te passen.
De hoogte van deze waardevermindering wordt vastgesteld op basis van de actuele staat en marktwaarde van het product.

Yesfatbike is niet aansprakelijk voor indirecte schade, gevolgschade, winstderving of inkomensverlies als gevolg van een defect of uitval van het product.


De aansprakelijkheid van Yesfatbike is te allen tijde beperkt tot het aankoopbedrag van het betreffende product.

Artikel 8 – Slotbepalingen

Dit garantiebeleid valt onder het Nederlandse recht.
Eventuele geschillen zullen worden voorgelegd aan de bevoegde rechter in het arrondissement waar Yes Trendz is gevestigd, tenzij dwingendrechtelijke consumentenwetgeving anders bepaalt.

Yesfatbike behoudt zich het recht voor dit garantiebeleid te allen tijde te wijzigen of aan te vullen, met inachtneming van de geldende wettelijke bepalingen.